5 съвета за поддържане на здравословно тегло

05/03/2016
от Stanina

Понякога зимата се превръща в най-неприятния сезон от годината. Плащане на данъци, лошо време и следпразнично настроение – всичко това въздейства не само на психиката, но и на фигурата. В началото на годината е трудно да намерим мотивация за тренировки и здравословно хранене.

 Тайната е в умерения режим, без изтощителни тренировки и сложни диети. За да ви помогнем да откриете подходящия за вас режим ние ви предлагаме тези пет съвета за здравословно хранене, които със сигурност ще ви помогнат да постигнете по-добро тегло.

  1. Протеинов шейк за акуска.

  За същото време за което си приготвяте купичка мюсли или натъпкана със захар зърнена закуска можете да си направите един богат на нутриенти, протеинов шейк.  Лесно и бързо -просто го смесете с мляко или прясно изцеден сок, добавете плодове, кокосово масло, семена чия, или каквото пожелаете. Със сигурност ще останете сити за по-дълго време!

  1. Изяжте си порцията!

  Броенето на калории, тегленето на порциите и воденето на дневник за това какво сте яли превръшат храната във враг. Яденето трябва да бъде приятно занимание, а не да се превръща в лаборатоен експеримент. Затова, запомнете едно просто правило - всяка порция трябва да включва протеин, здравословни мазнини, зеленчуци и сложни въглехидрати.

  1. Здравословни варианти.

  Ограничаването от любимите храни рано или късно води до тъпчене с огромни количества храна. Заменете любимите изкушения с други по-здравословни варианти. Например, ако не можете без шоколад или шоколадови сладки, защо не пробвате черен шоколад с висок процент какао? Обичате чипс и всякакви натъпкани със сол и изкуствени овкусители соленки? Заменете ги с препечени филийки пълнозърнест хляб и домашно направени сосове, като гуакамоле например.

  1. Разберете дали имате някаква непоносимост.

Дори и да се храните здравословно, непоносимостта към дадено вещество може да затрудни отслабването. Опитайте да пречистите временно организма си от глутен, соя, мляко и яйца и наблюдавайте как ще се чувствате.

  1. Избягвайте захарта.

  Всички знаем, че сладките неща са пълни със захар. Това което малко хора знаят, е че захарта присъства в храни, за които дори не сме предполагали –сосове, хляб, полу-фабрикати и какво ли още не. Не се доверявайте на преценката си, а внимателно четете описанието върху опаковките. Колкото повече захар ядем, толкова повече захар искаме след това. Единственият вариант е да контролираме приема си на захар.

Какво бихте добавили вие към този списък? Споделете с нас.

 

Коментари

Няма намерени мнения

Ново мнение